„ Podul din Tudor Vladimirescu în real pericol de prăbușire înainte de reconsolidare!”
„ Podul din Tudor Vladimirescu în real pericol de prăbușire înainte de reconsolidare!”
Declarația a fost făcută miercuri 23 decembrie de primarul Mihai Chirica. Circulația tramvaielor pe bld. Tudor Vladimirescu a fost reluată astăzi odată cu finalizarea proiectului ,,Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iași – Reorganizarea circulației pe Bulevardul Tudor Vladimirescu”. Lucrările au avut ca termen asumat în contract data de 8 februarie 2021dar după cum a precizat Mihai Chirica proiectul a fost finalizat cu două luni mai devreme.
Principalele declarații ale primarului municipiului Iași, Mihai Chirica
* Podul din Tudor Vladimirescu era într-un real pericol de prăbușire. El a fost construit după aceeași soluție tehnică a podului Morandi din Genova, Italia, pod care s-a părbușit în luna august 2018 și care a dus la victime omenești. Imediat atunci am făcut expertiza tehnică. S-a demonstrat că avea aceleați probleme care au dus la prăbușirea podului din Italia. L-am introdus urgent într-un program de reabilitare și modernizare.
* Atașat acestui pod am venit cu linile de tramvai care, din cauza coexistenței cu drumurile naționale, DN 28 nu puteam să stăm foarte mult cu lucrări acolo pentru că noi lucram pe domeniul public al municipiului Iași iar drumurile naționale fiind gestionate de Ministerul Transporturilor nu puteau face acea investiție.
* Al treilea lucru pe care vroiam să îl fac public era legat de faptul că în subsolul acestor lucrări există și un colector de canalizare foarte mare dar și o rețea de termoficare. Amândouă la suprafață. Sub norma tehnică. Dacă la rețeaua de termoficare am găsit soluții la acele traversări, la colectorul de canalizare nu se mai putea interveni pentru că el era strâns legat și este de stația de pompe din Tudor Valdimirescu. Automat a trebuit să venim cu o soluție tehnică inovativă, altfel decât s-a construit în tot orașul pentru a putea să introducem linia de tramvai la colț.
*Coexistența cu drumurile naționale nu ne dădea voie nici să supralărgim bulevardul pentru a aduce pistele de biciclete în carosabil dar nici să facem o modernizare completă a acestui bulevard. Am reușit datorită înțelegerilor cu fostul guvern Orban să obținem dreptul de proprietate asupra drumului național. Practic am trecut Bulevardul Tudor Valdimirescu între Bucșinescu și Calea Chișinăului îm proprietatea publică a municipiului Iași și în felul acesta l-am putut moderniza pînă la capăt.
* Inaugurăm linia de tramvai cu două luni mai devreme și datorită muncii pe care a dus-o constructorul împreună cu asistența tehnică pe care am avut-o pe parcursul acestui proiect, asistență tehnică externă. Proiectul a avut proiectanți din Iași, profesori de la Universitatea Tehnică. Este un succes și din punct de vedere tehnic pentru că a venit cu altă soluție pentru rețeaua fir-contact care se practică acum în toată Europa de Vest, o soluție omologată și care dă rezultate foarte bune. Am schimbat și toți stîlpii de iluminat. Am dat jos de pe stîlpii vechi tone de cabluri de toate felurile și am reușit să introducem rețeaua în subsol. Acest lucru îl vom face pe toate bulevardele modernizate și nu numai.
Lucrările au cuprins următoarele activități: execuția lucrărilor de construcții și instalații aferente liniei de tramvai pe traseul Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție cu Calea Chișinăului (pe o lungime de 1,2 kilometri de cale dublă de rulare), reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (pe o suprafață de 1.196 metri pătrați) și construirea a două noi stații de tramvai. Lucrările au fost executate de asocierea Conest-Marivila
Foto-Andrei Cucu