Albumul „Metallica” doboară recorduri, 500 de săptămâni în topurile Billboard 200
Metallica a doborât numeroase recorduri pe parcursul carierei, fie de vânzări, fie de public la concerte sau de decibeli, dar cel din Billboard 200 e gata să fie legendar. Celebrul album „Metallica”, cunoscut şi ca „The Black Album” a reuşit să ajungă la 500 de săptămâni petrecute în topul Billboard 200.
Lansat în 1991 şi distins de 16 ori cu discul de platină, acest LP a făcut valuri în lumea heavy metal-ului. A adus metalul în mainstream şi l-a dus la rang de artă. În ultima săptămână legendarul LP ajungea pe locul 137 în Billboard Top 200, fiind pentru a cinci sutea săptămână în top. Este o performanţă atinsă de doar alte 3 albume, de când a început să fie ţinut acest top în 1956.
E vorba despre „Legend: The Best of Bob Marley and The Wailers” al lui Bob Marley, dar şi de „Greatest Hits” de la Journey. Ambele au petrecut 539 de săptămâni în topul Billboard 200. Totuşi Metallica şi artiştii menţionaţi anterior mai au mult de aşteptat până să ajungă recordul gigantic al celor de la Pink Floyd. Albumul lor „Dark Side of the Moon” a petrecut un incredibil 937 de săptămâni în topuri, fiind totuşi lansat cu 18 ani înainte de „Black Album”.
„Metallica”/ „Black Album” este al cincilea album de studio al formaţiei, care a debutat pe 12 august 1991 prin Elektra Records. Este cel mai bine vândut album Metallica şi a generat 5 single-uri care au făcut istorie în lumea muzicii: „Enter Sandman”, „The Unforgiven”, „Nothing Else Matters”, „Whever I May Roam” şi „Sad But True”. Pentru 2018 se pregăteşte un re-release special pentru acest material discografic. În 2012 Metallica a cântat toate piesele de pe LP în cadrul turneului european „Black Album Tour”.
Metallica se află în aceste zile în continuare în turneul extins de promovare a LP-ului „Hardwired…. To Self-Destruct”. Trupa este în etapa a doua a opririlor din America de Nord, în cadrul turneului „WorldWired”. Recent am aflat că legendara trupă se va regăsi pe coloana sonoră a jocului de wrestling WWE 2K19. Grupul a avut un sfârşit de vară ocupat, între lansarea unei linii de ceasuri şi a unui whiskey învechit pe cele mai bune piese ale sale.
Sursa: InfoMusic