AUDIO. Pasarela de la Gară. Lucrările se vor finaliza la finele lunii septembrie
Primarul Iașului Mihai Chirica a inspectat ieri lucrările de modernizare a pasarelei de la Gară.
Am intrat peste tot. Am găsit locuri unde oamenii străzii viețuiau ani de zile. Capătul dinspre Național. Rampa, atenție, dacă mai întârziam cădea. Vom face lucrări de consolidare cu cadre metalice. A fost lăsată de izbeliște. Aș fi vrut să-i dau drumul la 15 septembrie dar ne încurcă o rețea de gaze pe care nu au cum să o dea jos pina pe 15 august. Pînă când vor face rețeaua nouă noi nu vom aștepta. Probabil încă o lună. Spre sfărșitul lunii septembrie va fi finalizată.
Pasarela a fost închisă accesului pietonal la începutul lunii mai pentru o perioadă estimată de patru luni. Lucrările sunt executate de Compania Construcții Feroviare SA, valoarea contractului fiind de 2.968.796 lei, fără TVA.
Pasarela a fost realizată în anul 1960. După numeroase demersuri la Ministerul Transporturilor construcția a devenit proprietatea Municipiului Iași. Lungimea totală a pasarelei este de 291,35 metri, iar lățimea de doi metri.
Noua suprastructură va fi o grindă metalică continuă, pe trei deschideri, care va fi montată pe cadre din beton armat. În afara lucrărilor de intervenţie structurale, în documentaţia tehnică la nivelul suprastructurii sunt prevăzute refacerea podinei, execuţia unui acoperiş şi a unor pereţi de sticlă securizată, precum şi accesul pentru persoanele cu dizabilităţi.
Proiectul prevede execuţia unor lucrări de reabilitare şi consolidare la nivelul infrastructurii, lucrări de reabilitare şi consolidare la nivelul suprastructurii, pentru care se vor utiliza materiale compozite (lamele carbon), și lucrări de reabilitare la nivelul căii (înlocuirea dulapilor de lemn cu dulapi metalici, zincaţi, precum și execuţia unui acoperiş al pasarelei, sub forma a două arce, montate decalat la 150 milimetri; structura de rezistenţă a acoperişului este alcătuită din bare metalice, iar învelitoarea acoperişului va fi din policarbonat celular cu grosimea de 16 milimetri).
Pereţii laterali se vor executa din sticlă securită de 10 milimetri, montată în cadre de aluminiu. Alte lucrări aferente căii vizează colectarea şi evacuarea apei pluviale, execuţia parapetului pietonal şi a sistemului de iluminat public.
puțin se dărâma.