Studiu: Jumătate din profesori, pentru dictatură și pedeapsa cu moartea
Susţin regimurile de tip dictatorial, au o încredere ridicată în biserică şi armată, sunt de acord cu pedeapsa cu moartea, iar, în acelaşi timp, sunt împotriva comunităţii LGBT sau a avorturilor. Acestea sunt valorile unui procent semnificativ din oamenii care formează copiii din România şi-anume: profesorii.
Concret, peste 45% din profesorii români sunt de acord cu un regim dictatorial, iar alte procente semnificative susţin chiar şi regimuri autoritare de tip teocratic (religios) sau militar. Biserica este printre instituţiile cu cel mai mare nivel de încredere în rândul dascălilor, iar o treime din aceştia nu acceptă persoanele LGBT sau avortul. Cel puţin aşa arată un studiu al Fundaţiei Friedrich Stiftung, realizat de patru cercetători din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai.
Premisele de la care porneşte studiul sunt că educaţia şcolară contează pentru formarea unei culturi politice democratice, respectiv că atitudinile şi valorile profesorilor faţă de societate şi sistemul politic au un rol substanţial în educarea elevilor pentru democraţie. Cercetătorii au intervievat 1.427 de profesori aleşi aleator din toată ţara şi când au tras linie au aflat că instituţiile în care profesorii au cea mai mare încredere sunt armata (79%), biserica (62%) şi poliţia (59%). Cei mai dezagreabili pentru dascăli: depedenţii de droguri şi romii În acelaşi timp, dascălii au mărturisit că grupurile respinse cel mai frecvent de către aceştia sunt consumatorii de droguri (58,7%), respectiv persoanele depedente de alcool (53,6%).
Apoi, profesorii nu ar vrea să fie vecini cu persoane rome (42,5%), cu persoane LGBT (38,3%), cu cei care vorbesc o altă limbă (33,7%), dar nici cu cuplurile în care partenerii nu sunt căsătoriţi (33,1%). De asemenea, aproape 40% din profesori consideră că homosexualitatea nu poate fi acceptată, iar 27% spun acelaşi lucru despre avorturi. Şi la faptul că dascălii noştri nu sunt toleranţi se mai adaugă şi că 40% dintre ei sunt de acord cu pedeapsa cu moartea în anumite situaţii.
În plus, studiul relevă că 14,4% dintre respondenţi consideră că bătaia femeii de către partener poate fi uneori justificată, iar 31,6% cred că uneori părinţii sunt îndreptăţiţi să-şi bată copiii. Cu privire la posibilitatea instaurării unei conduceri autoritar – militare, 14% dintre respondenţi au afirmat că sunt de acord. De asemenea, 11% dintre dascălii chestionaţi ar fi de acord cu un regim teocratic.
Majoritatea profesorilor nu vor să-şi dea cu părerea despre Ion Antonescu Datele sondajului realizat în rândul profesorilor din România ne permit să aflăm câteva aspecte privind şi percepţia lor asupra mareşalului Ion Antonescu. Astfel, respondenţii au fost rugaţi să aleagă dintre patru afirmaţii care descriu activitatea de ansamblu a mareşalul Antonescu: 1. A făcut foarte mult bine ţării, 2. A făcut şi bine şi rău, dar în ansamblu rezultatele au fost bune, 3. A făcut şi bine şi rău, dar în ansamblu rezultatele au fost rele, 4. A făcut foarte mult rău ţării. Curios este că aproape două treimi dintre subiecţi au evitat evaluarea lui Ion Antonescu, preferând să afirme că nu au informaţii suficiente sau să nu răspundă deloc. Dintre cei care au răspuns însă, majoritatea afirmă că Ion Antonescu a avut rezultatele de ansamblu care au fost bune sau foarte bune (22%, faţă de 14% care afirmă că au fost rele sau foarte rele).
Peste 13 % dintre profesorii respondenţi au declarat că, în opinia lor, elevii romi ar trebui să înveţe în clase separate, nu în aceleaşi clase cu ceilalţi elevi. Cu alte cuvinte, cel puţin unul din opt profesori se pronunţă direct în sensul segregării şcolare pe criteriul etnic, prin plasarea elevilor romi în clase separate. Dacă ţinem cont şi de cei care nu au răspuns la întrebare, 8,3%, atunci doar patru din cinci profesori au optat pentru varianta învăţării în aceleaşi clase, mai arată raportul. Sursa_Adevarul