Radio Hit
Asculta Live
 

HIT play live

Green Arrow

Atenție părinți! Simptomatologia Covid 19 la copii explicată de experți infecționiști

  • februarie 01, 2021
  • Cincu Violeta

În perspectiva deschiderii școlilor în fizic începănd cu data de 8 februarie expertul infecționist Carmen Dorobăț atrage atenția asupra simptomatologiei COVID 19 la copii.

Un părinte sau cineva care are grijă de copil poate să vadă când ceva este în neregulă. Ne putem aștepta să apară o stare subfebrilă între 37 și 38, poate să prezinte tuse dar și fenomene digestive de tipul diareei, vărsături, lipsa poftei de mîncare. Trebuie să fim atenți și la alte detalii. De exemplu nu se mai joacă cu aceeași plăcere ca înainte, este mai somnolent, are refuzuri față de activități sau ieșiri din casă în anumite zone care îi făceau plăcere. Sunt detalii care ai putea să te gândești că nu țin d eboală. Dar pentru că ei sunt asimptomatici pentru a nu trece pe o anumită perioadă când copilul este pozitiv. Trebuie să apelăm la un test care ne va elucida dacă coopilul are sau nu o problemă” a explicat Carmen Dorobăț.

În perspectiva începerii cursurilor în format față în față, medicul infecționist Carmen Dorobăț a explicat că „ trebuie asigurată dezinfecția cînd încep ziua, la sfârșitul zilei și în anumite perioade de timp între ore. Fiecare manager de instituție de învățământ a gîndit mijloace de protecție. La măștile de protecție sunt discuții mai ales la copilul mic. Trebuie să păstrăm distanța fizică. Aici nu numai partea de administrație trebuie să se implice ci trebuie și implicarea cadrelor didactice pentru că trebuie să existe creativitate. Copiii trebuie să se joace dar trebuie păstrată distanța socială. Cum poate crea astfel de activități ține de cadrul didactic. Problema cu toaleltele e gravă, mai ales în mediul rural. Autoritățile locale ar trebui să își ia în serios această problemă.Trebuie intervenit energic aici. Pînă la ora aceasta a fost timp suficiernt pentru a interveni în înbunătățire. Și mai ales controale din partea autorităților locale și să decidă dacă se poate sau nu începe activitatea în școala respectivă